Vijesti

Božićna duhovna obnova dominikanskih studenata

2021 12 20 14

 

U petak 17. prosinca, nakon zornice, braća studenti su iz samostana pošli putem Novigrada na Dobri kako bi se duhovno obnovili. Duhovna obnova održana je u hotelu Vincentinum, a voditelj duhovne obnove bio je fr. Domagoj Augustin Polanščak, učitelj studenata. Voditelj je svoje nagovore temeljio na apostolima, promatrajući ih pod vidom morala, tj. gledajući u njima njihove vrline ili, pak, nedostatke. Po dolasku braća su započela duhovnu obnovu molitvom šestoga časa, dok su nagovori bili kasnije poslije podne. Prvim je nagovorom fr. Domagoj nastojao prikazati apostola Ivana. U tom kontekstu je istaknuo šutnju kao osobitu značajku apostola Ivana, koju je nastojao aktualizirati u kontekstu dominikanskog poziva. Naime, to je jedan od stožera svakodnevice dominikanaca koji, kad se uredno vrši, ima brojne koristi – što se tiče studija i molitve, primjerice – no povrh svega pomaže iskrenosti propovijedanja. Večernji dio programa nastavio se zajedničkom molitvom krunice i molitvom večernje.

 

Jutarnji dio programa je počinjao, kao što počinje i naš samostanski raspored, molitvom jutarnje i službe čitanja. U popodnevnom dijelu programa učitelj studenata je ovoga puta tematizirao navlastitu vrlinu apostola Andrije – dobrohotnost. Andrija je uvijek želio dobro drugoga, što je stavljeno u usporedbu sa zavišću. Ne treba se puno premišljati oko važnosti navedene vrline u svakodnevnom zajedničkom životu. Ipak, ako se izričito ne usporedi sa zavisti, lako je zavišću uništiti svako istinsko zajedništvo. Predvečer je program bio malo izmijenjen tako da je umjesto molitve krunice bilo klanjanje pred Presvetim oltarskim sakramentom.

 

Nedjeljnu misu 20. prosinca su braća zajedno s učiteljem studenata i novigradskim pukom proslavili u župnoj crkvi Novigrada na Dobri te su braća studenti ukratko upoznali sa zanimljivostima Reda propovjednika. Poslije podne toga dana je fr. Domagoj Augustin svoj nagovor usmjerio na dvojicu Juda: Judu Tadeja i Judu Iškariotskog. Veliki interes su studenti pokazali za drugi dio izlaganja, budući da su na pitanju usuda drugog Jude mogli primijeniti brojne teološke teme i usporediti brojna teološka stajališta. Premda nisu došli do zaključka, treba priznati da su na „brusu“ učiteljeva nagovora i suprotnih stajališta mogli „brusiti“ svoje argumentiranje. Tako, barem na koji trenutak, nisu bili daleko od ideala „zlatnog razdoblja“ dominikanskog Reda (13. st.) kada su duhovni život i studij bili nerazdvojivo i usko povezani.

 

Slobodno vrijeme braća su koristili za šetnje uz Dobru i dvorac, nekoć u vlasništvu plemićke obitelji Frankopan. Osobito treba spomenuti i gostoprimstvo mjesnoga puka uslijed koje se jedino može nadati nekoj ponovnoj duhovnoj obnovi.

 

Tekst je objavljen u autorovoj pisanoj formi.

 

Kristijan Zelić, OP