Dominikanska mladež na Hodu za život u Rijeci

Hod.01

Foto: Narod.hr

Autor: Mirko Vlk OP

 

Dana 19. listopada 2024. godine održao se Hod za život u Rijeci pod geslom 'Glas rođenih za život nerođenih'.

 

Kako su mnogi članovi riječke organizacije Hoda za život ujedno i članovi Dominikanske mladeži Bl. Pier Giorgio Frassati, zajednica dominikanskog samostana sv. Jeronima pružila je svoju potporu njihovim naporima u službi obrane nerođenog života.

 

Tako se dan prije ovogodišnjeg Hoda za život, 18. listopada, održalo cjelodnevno Klanjanje Presvetom Oltarskom Sakramentu (od 12:00h do ponoći) u crkvi sv. Jeronima ne bi li svi napori oko podizanja svijesti o svetosti života od začeća bili popraćeni Božjim blagoslovom.

 

U Hodu za život, koji je započeo u 10:30h, na Jelačićevom trgu, sudjelovao je i starješina samostana sv. Jeronima, fr. Anto Bobaš OP. Povorka po riječkom Korzu popraćena je određenim broj prosvjednika, ali nije bilo incidenata koji bi omeli radost trenutka ni dolazak pred dominikanski samostan i crkvu sv. Jeronima na Trgu Riječke rezolucije.

 

Po okončanju povorke održan je prigodni program s glazbom, svjedočanstvima roditelja koji su izabrali život svoje djece bez obzira na medicinske komplikacije i kratkim obraćanjima više koordinatora Hoda za život o važnosti izgradnje društva u kojoj će svako dijete imati budućnost i u kojem se žene neće osjećati primoranima na pobačaj uslijed ekonomskih poteškoća, pritiska partnera i medicinskih poteškoća.

 

Za razliku od organizacije Hod za život i prosvjednika na Korzu, koji su svoja mišljenja o pitanju pobačaja izrazili na miran način i bez ometanja tuđeg prava na drukčiji stav kako dolikuje građanskom društvu, nepoznati pojedinci su u noći s petka (18. listopada) na subotu (19. listopada) prekoračili granicu dolične javne rasprave kojoj je cilj sporazumijevanje. Tako je barokno pročelje crkve sv. Jeronima ujutro osvanulo nagrđeno uvredljivim grafitom 'Odje**** klerofašisti'.

 

Tim činom ne samo da je oskvrnjena kulturno-povijesna baština Rijeke nego i poslana poruka vjernicima koji dobre volje žele sudjelovati u javnom diskursu o bitnom društvenim pitanjima da za odstupanje od određenih 'dogmi' jednog usko shvaćenog poimanja liberalnog društva nema mjesta. Rijeka kao sjecište kultura i različitih svjetonazora bi trebala biti grad susreta, a ne cenzure i isključenja neistomišljenika.

 

U liberalnim demokratskim društvima danas, termin 'fašist' postao je kratica za opresivnu diktaturu koja ograničava osobnu slobodu i nameće određeni svjetonazor. S tim na umu treba upozoriti kako ovaj izgred izlazi van granica javnog iznošenja vlastitog mišljenja, jer zapravo ne izriče ništa osim opozicije percipiranom neprijatelju. Isto tako, nije ni prosvjed, koji kao oblik javnog istupa podrazumijeva preuzimanje određenog rizika, pa bila to i nelagoda kad prosvjednik privlači pozornost javnosti na sebe i izlaže svoj stav kritici drugih. Anonimni vandalski čini, poput ovog grafita na crkvi sv. Jeronima, odbacuju dimenziju osobne odgovornosti za vlastite riječi i postupke, a upotrebom eksplicitnih i politički nabijenih termina aludiraju prijetnju u cilju ušutkavanja drugoga. Takvi čini, dakle, jesu 'fašistički' po svojoj namjeni i za njih ne može ni ne smije biti mjesta u građanskom društvu.

 

Zajednica dominikanskog samostana sv. Jeronima u Rijeci, braća redovnici i članovi naše dominikanske mladeži se iskreno nadaju kako se radi o izoliranom i nepromišljenom incidentu, koji stoga nipošto nije odraz njihova grada.

 

Instagram profil Dominikanske mladeži Bl. Pier Giorgio Frassati: https://www.instagram.com/doma.frassati/