• Propovjednici Istine – Samostan i crkva svete Katarine Aleksandrijske, Split (nastavak 2/12)

  • 1
  • 800. obljetnica dominikanaca na hrvatskim prostorima – EPIZODA 2/12

  • 1

joomla social media module

2021 02 20 I korizmena

 

Savez s Bogom ili savez s vragom? Pod dugom Božjega spektra ili pod „dugom“ lažnog spektra sotonskih ponuda...? Božja riječ nam nudi formulu za ispravan izbor.

 

Kao što je Krist savladao iskušenja tako je i nama ostavio sredstva pobjede za njihovo prepoznavanje i svladavanje .

 

1. čitanje: Post 9, 8-15

 

Duga kao znak Božjeg saveza sa čovjekom i sa svim stvorenim. Dugu kao znak Saveza Bog je postavio nakon općeg potopa koji je pogodio zemlju zbog grijeha na globalnoj sceni. (Živimo li u vremenu slične scene?)

 

Duga je tako Savez, a svaki savez uključuje određenu obvezu, u njoj je tako i podsjetnik, ali i opomena na posljedice... Zanimljivo je da su određene skupine, kojima je grijeh postao nešto normalno (i čak su ga zaštitili tzv. tolerancijom), uzele za svoj znak upravo dugu. Tako svjedoče sami protiv sebe…

 

Duga u svom spektru ima šest čistih boja, a u Božjem savezu upućuju nas na sve stvoreno, jer je Bog šest dana stvarao. Tako je u tom Savezu, nakon potopa, bila Božja najava Novog saveza koji će u Kristu biti ponuđen svakom čovjeku. Čuvati savez s Bogom znači odreći se grijeha i živjeti po Božjim zapovijedima!

 

2. čitanje: 1 Pt 3, 18-22

 

Ulazak u Korablju naš je ulazak u Krista po vjeri u njega. Kristova žrtva daje vodama krštenja pročišćavajuću moć protiv grijeha. Ono što su vode potopne u vrijeme Noino učinile protiv opće iskvarenosti, to vode krštenja čine u ljudskom srcu čisteći ga od ljage grijeha.

 

Najavljena duga, kao znamen Saveza koji je Bog sklopio preko Noe s čovječanstvom, ostvaruje svoju punu snagu po Kristovoj žrtvi u sakramentima. Tom milošću dakle svaki se čovjek može spasiti od razarajućeg učinka grijeha. Vode krštenja uklanjaju nečistoću s ljudske duše i izmiruju čovjeka s Bogom.

 

Tako čovjek uspostavlja Novi savez s Bogom, a time se obnavlja u njemu život, ali i sve stvoreno. Dobivamo sada još jasniju sliku o značenju duge koju je Bog stavio u oblak. Oblak je oznaka Božjeg prebivanja. Duga povezuje oblak sa zemljom. Krist svojom žrtvom i uskrsnućem, koji je sada s desna Bogu, je za nas ta duga u oblaku, naša poveznica Neba i Zemlje po kojoj se spašavamo od puta propasti, koji dolazi svima koji žive po logici grijeha (po logici đavla).

 

Evanđelje: Mk 1, 12-15

 

Isusovu javnom nastupu prethodila je kušanja u pustinji, gdje ga je Sotona iskušavao. Sotonine ponude uvijek su nalik onima zbog kojih su pali prvi ljudi, i zbog kojih se dogodio opći potop. Sotona uvijek nudi izvana zanimljiv i brz zalogaj (đavolski fast food), kao rješenje životnih problema, i manipulaciju s moći kao zamjenu za Boga.

 

Zašto je Isus bio odveden u pustinju? Zato jer pustinja podsjeća na gubitak Raja po grijehu, gubitak blizine Božje koji je za čovjeka potom uslijedio (kao što u pustinji život propada, tako i bez Boga nema života). Nije slučajno u Bibliji, i u jeziku Crkve, pustinja mjesto prebivanja zlih duhova, koji su po pobuni izgubili nebesko boravište.

 

Pustinja je dakle za čovjeka mjesto suočenja s posljedicom pada, ali i mjesto prilike da se odbije njegov uzrok (grijeh) i uzročnik (đavao). Zato su i Izraelci na putu za Obećanu zemlju trebali proći kroz pustinju kako bi se pokazalo što im je u srcu. Pustinju (svijeta) dakle treba proći i u pustinji (svijeta) treba svladati đavolske ponude (jer one dolaze prolazeći ovim svijetom)...

 

Međutim, to nije moguće ako se ne damo voditi Duhom Svetim. Valja nam uočiti da je Duh Isusa odveo u pustinju, i to se dogodilo odmah nakon krštenja na Jordanu. Isus je dakle vođen Duhom Svetim odbio đavolske „neodoljive“ ponude, koje su uvijek na istoj osnovi: „neodoljivi zalogaj i želja za moći“ (iz čega proizlazi „Bog mi ne treba jer ja sam bog“). Bez vodstva Duhom Svetim kršćanin ne može odbaciti lukavost.

 

Svi smo mi po sakramentima primili Duha Svetoga, ali damo li se voditi od njega u svom načinu života? Držimo li se uspostavljenih znakova saveza s Bogom, podsjećamo li se na njihovo stvarno značenje, ili dopuštamo da nam manipulatori (koji su pristali na đavolske ponude) podmeću svoj lažni spektar? Isus nas poziva: „Obratite se i vjerujte evanđelju!“ Što god da nam se nudilo sve trebamo najprije provući kroz provjeru evanđelja Božjega, koje je nepromjenjivoga spektra.

 

Petar Galić, OP

 

0
0
0
s2sdefault